Aftrap motorsportseizoen tijdens de TT Experience Day

ASSEN – De aftrap van het nieuwe motosportseizoen 2019 vond afgelopen weekend plaats op het TT Circuit van Assen. De ‘Cathedral of Speed’ was het toneel voor de tweede TT Experience Day waar Stichting Happy Smile haar hospitalitytrailer prominent op de paddock had geparkeerd.

Elf gezinnen, met een ernstig ziek kind of kind met een ernstige beperking, waren te gast bij Stichting Happy Smile. Na het welkomstwoord, waar ook het programma werd gepresenteerd, konden de kinderen, maar ook hun ouders, plaats nemen op één van de trikes die voor de hospitality geparkeerd stonden. Ook diverse motoren en zijspannen gaven acte de present om mee te rijden in een korte route door de omgeving van het circuit. De stoet werd voorgegaan door de Scania Longline van Stichting Happy Smile, waarachter eveneens ouders met hun kinderen een zetel hadden bemachtigd.

Bij terugkomst op het TT Circuit kon men heerlijk in het zonnetje genieten van een heerlijke lunch. Zijspancoureur Hilbert Talens en motorcrosstalent Bridget Portijk werden geïnterviewd. Ook gaf zanger Henk de Wit een vrolijk optreden op het geïmproviseerde terras voor de hospitalitytent waar ook het sidecar raceteam Talens met hun zijspan de gasten en overig publiek tekst en uitleg gaven over het racen met een ‘span’. Dit deed ook Bridget Portijk die de nodige fans had om mee op de foto vereeuwigd te worden.

Met medewerking van het TT Circuit konden we onze gasten een blik achter de schermen geven van het TT Circuit. Plekken waar je normaal gesprokken als toeschouwer niet binnen kan komen werden bezocht. Zo nam men een kijkje in een VIP-box, het Mediacenter, Press Accreditatie Center, GP-podium en de VIP Lounge in de toren van het circuit.

De aanwezige gezinnen en overig publiek konden op deze dag geen races bekijken, maar wel motorrijders in actie zien op de baan. Tegen een schappelijk tarief konden de motorrijders een aantal ronden rijden over het heilige asfalt van Assen. Ook elektromotoren van Electric Experience Nederland kwamen in actie. Motorzaken, springkussens, motorclubs, een mega motor parking, gezellige horeca en bovenal veel andere TT fans om het motorseizoen samen mee te beginnen waren aanwezig op het immense paddock in Assen.

Het was een prachtige en dynamische dag met vrolijke gasten. Een dag die mogelijk werd gemaakt door de vele trike- en motorrijders die de gezinnen rond reden. Sidecar Racingteam Talens, Bridget Portijk Racing, zanger Henk de Wit en niet onbelangrijk voor deze dag, het TT Circuit Assen en Perfect Dream Bikes uit Assen.