Een dikke 10 voor de spreekbeurt van Lianne

Vrijdag 17 februari jongstleden stond de 11-jarige Lianne Ekkelenkamp als een volleerd redevoerdster voor haar klas van basisschool ‘t Kompas in het buurtschap Radewijk in de gemeente Hardenberg.

Haar mede leerlingen van groep 8 werden door Lianne getrakteerd op een spreekbeurt over Stichting Happy Smile dat gezinnen met een ziek kind of een kind met een beperking een onbezorgde dag of weekend laat beleven als VIP op evenementen en circuits in Nederland, Duitsland en België.

De neef van Lianne en haar identieke tweeling zus Marit heeft de spierziekte van Duchenne en daar neef Youri van nagenoeg dezelfde leeftijd is, zijn de zussen opgegroeid met deze spierziekte. Ze zien de achteruitgang van hun neef. Lianne heeft daarom een spreekbeurt gewijd aan Stichting Happy Smile en haar zus Marit eerder over Duchenne.

Stichting Happy Smile werkte graag mee aan de spreekbeurt en voorzag Lianne van het nodige materiaal om de spreekbeurt een gezicht te geven. Zo kreeg ze een dag een heuse BMW racemotor te leen, maar ook kon ze Happy Smile armbandjes uitdelen en alle leerlingen werden voorzien van een Happy Smile sweater. Sportfotograaf Dick Soepenberg was bereid gevonden om alle kinderen op de racemotor te fotograferen op het schoolplein. De spreekbeurt resulteerde is een 9.5 als eindcijfer. Hiermee kon Lianne haar spreekbeurt met gepaste trots afsluiten.

‘s Avonds kwam neef Youri nog even langs bij Lianne en Marit thuis. Daar werd Youri ook nog uitgebreid gefotografeerd op de motor. Genoten hebben ze samen van deze dag. Stichting Happy Smile maakt van de 9,5 van Lianne dan ook graag een dikke 10!

• Lianne tweede van links en Marit derde van rechts op de foto gemaakt door Dick Soepenberg.

Door ons te volgen op Facebook blijft u op de hoogte van alle laatste nieuwtjes. Sinds seizoen 2017 plaatsen we alle foto’s die gemaakt worden tijdens een evenement met gezinnen op Facebook in fotoalbums geplaatst worden. U kunt hier de foto’s, die u graag zelf in bezit wilt hebben, vrij van rechten vandaan halen.

Populair nieuws

Volgend event

WK Superbike 2021 Assen

De WK Superbike in Assen is uitgegroeid tot één van de topevenementen van het jaar. In 2019 kwamen 30.500 bezoekers naar de WK Superbike weekend in Assen.