Een Happy Smile voor het TT-Instituut Rally Team

ASSEN – Voor de tweede keer reizen vijf vierdejaarsstudenten van het TT-Instituut uit Assen begin april af naar Marokko om deel te nemen aan de 10de Morocco Desert Challenge. Een zogeheten ‘extreme rally raid’ waaraan ruim 700 deelnemers uit 24 landen deelnemen.

De rally die over ruim drieduizend kilometer wordt verreden door de woestijn, bestaat uit acht etappes. Vorig jaar eindigde het team uit Assen als 24ste overall.

Tussen grote namen en teams met een miljoenen budget zal het team van het TT-Instituut zich zetelen en proberen staande te houden. Voor het team is finishen met de Isuzu Trooper / Opel Montery 3.2 V.6  het allerbelangrijkste. Het leren omgaan met omstandigheden, anticiperen op situaties en daarnaast presteren is het huiswerk wat ze meekrijgen vanuit de Drentse hoofdstad.

Editie 2019 start op 12 april vanuit Agadir, maar zal voor het eerst door de Westelijke Sahara trekken. De wedstrijd eindigt op 20 april in Saïdia. Dit jaar zal het team voor het eerst rijden met het logo van Stichting Happy Smile op de auto. Het TT-Instituut geeft hiermee een blijk van waardering voor Stichting Happy Smile en zal ook vaker samenwerken met evenementen die Stichting Happy Smile bijwoont dan wel organiseert. Tijdens de Morocco Desert Challenge zal ook het mascotte beertje van Stichting Happy Smile meerijden in de rallyauto van het instituut.

Dit jaar zal ook de eerste keer zijn dat een student ‘Sport en Bewegen’ meegaat. Deze student zal zorgen dat het complete team fit en gezond naar Marokko kan en tijdens hun verblijf en deelname aan de rally het team voldoende eet, drinkt en rust.

Stichting Happy Smile wenst het complete team, bestaand uit totaal zes studenten en drie docenten, heel veel succes.