Komt Valentino Rossi naar de DTM in Assen?

ASSEN – Sinds een paar jaar rijden in het DTM (Deutsche Tourenwagen-Masters) gastrijders mee tijdens een race-weekend. Zo zagen we Alex Zanardi voor BMW in Misano en Sébastien Ogier voor Mercedes-Benz in Spielberg al eens snelle rondes rijden, maar ook MotoGP-coureur Andrea Dovizioso reed enkele weken geleden in een Audi mee met het overige deelnemersveld van de DTM.

Gerhard Berger, bestuursvoorzitter van de DTM-organisatie ITR was zaterdag 15 juni samen met SAT1-presentatrice Andrea Kaiser en haar echtgenoot, zesvoudig rally-wereldkampioen Sébastien Ogier, te gast op de Tavullia Motor Ranch van MotoGP-held Valentino Rossi in Italië. Andrea Kaiser had aldaar een kort interview met Valentino Rossi, die verklaarde, de verrichtingen van zijn collega Dovizioso in het Deutsche Tourenwagen-Masters met belangstelling te volgen en binnen afzienbare tijd zelf als gastrijder in de DTM te willen rijden.

Voor de Nederlandse DTM editie op het TT Circuit van Assen (19 tot en met 21 juli ) zou het natuurlijk een prachtige opsteker zijn als ‘Vale’ daar als gastrijder aan de start verschijnt. Qua schema zou het perfect passen, want het DTM-weekeinde in Assen valt middenin de vierweekse pauze van het MotoGP-circus.

Naast de snelle DTM wagen komen ook de BOSS GP (oudere Formule 1 auto’s) bolides in actie. Tevens de W Series, een opleidingsklasse speciaal voor vrouwelijke talenten, Formule 3, Porsche GT3 Cup Challenge Benelux en de Lotus Cup Europe in actie!

Wilt u erbij zijn en zien of Valentino Rossi daadwerkelijk aan de start verschijnt, maar bovenal als VIP genieten van prachtige races? Meld u gezin dan! Klik hier! Let op! Gezinnen die nog nooit bij ons te gast zijn geweest genieten de voorkeur. Om teleurstelling te voorkomen, lees voor aanmelding onze voorwaarden.