MotoGP TT Truckrun 2022 rijd voor Stichting Happy Smile

Emmen – WERELDPRIMEUR! Stichting Happy Smile mag zich 20 juni aanstaande verheugen op een bezoek van ruim 45 trucks uit het MotoGP paddock. Alle top teams uit het WK kampioenschap zullen de thuislocatie van Stichting Happy Smile bezoeken.

Het idee komt van een bevriende Nederlandse chauffeur, die voor een MotoGP team al het materiaal van het ene naar het andere circuit rijdt en in Nederland graag een bezoek wilde brengen aan de thuisbasis van Stichting Happy Smile. Enkele collega’s volgden en de bedoeling van deze mannen was om aansluitend een kind met een ernstige ziekte of beperking mee te laten rijden naar het TT Circuit in Assen.

Van enkele collega’s is het inmiddels gegroeid naar maar dan 45 Trucks en word het evenement ondersteund door De Dorna, houder van de commerciële rechten van de MotoGP, de IRTA de onafhankelijke vertegenwoordiger van de teams in het wereldkampioenschap en het TT Circuit.

De teams komen vanaf maandag 20 Juni vanaf de Sachsenring aanrijden. Men verwacht maandag 20 juni tussen 14:00 uur en 15:00 uur op het afgesloten terrein van WSG (Well Services Group) aan de Phileas Foggstraat 65, 7825 AL in Emmen te arriveren.

Aldaar zullen de chauffeurs en aanwezigen een BBQ buffet aangeboden krijgen en zullen de chauffeurs kennis maken met de aanwezige kinderen met een ernstige ziekte of ernstige beperking die door de Stichting Happy Smile worden uitgenodigd.

Rond 18:00 uur / 18:30 uur zal de stoet vertrekken richting het TT Circuit in Assen en uiteraard zal elke vrachtwagen het zieke of beperkt kind, met één begeleider als bijrijder meenemen. Aangekomen op het TT Circuit kunnen de kinderen nadat ze een rondje over het circuit hebben gereden met de Trucks weer opgehaald worden door de ouders / begeleiders.

Een wereldprimeur, want nooit eerder reed een konvooi trucks van het MotoGP Paddock samen richting een circuit, laat staan dat men passagiers mee laat rijden op de trucks met hun kostbare lading. Dorna zal de filmploeg, die ook alle live beelden vastleggen van de WK races wereldwijd, meesturen om alles vast te leggen. Tevens zullen regionale- en landelijke media aanwezig zijn om verslag te doen van dit unieke konvooi.

Gezinnen met een ernstig ziek kind of een kind met een ernstige beperking kunnen zich aanmelden bij de Stichting Happy Smile om op maandag 20 juni aanstaande mee te rijden met het konvooi van Emmen naar Assen. Een unieke gelegenheid! Geef u op via het onderstaand formulier en houdt 20 juni vrij in uw agenda!  Let wel: meerijden betreft het ziek of beperkt kind met één begeleider! (In totaal dus twee personen)

Door ons te volgen op Facebook blijft u op de hoogte van alle laatste nieuwtjes. Sinds seizoen 2017 plaatsen we alle foto’s die gemaakt worden tijdens een evenement met gezinnen op Facebook in fotoalbums geplaatst worden. U kunt hier de foto’s, die u graag zelf in bezit wilt hebben, vrij van rechten vandaan halen.

Populair nieuws

Volgend event

WK Superbike 2023 Assen

De WK Superbike in Assen is uitgegroeid tot één van de topevenementen van het jaar. Van 21 tot en met 23 april 2023 voor de 31ste keer de WK Superbike