WK Superbike Assen

WK Superbike 2023 Assen

Tijdens de 91e editie van de Dutch TT zijn het TT-bestuur en Dorna een nieuw driejarig contract overgekomen aangaande de Nederlandse ronde van het FIM Superbike World Championship op het TT Circuit Assen.

Het in 2022 aflopende contract werd met drie jaar verlengd waardoor het TT Circuit Assen ook in 2023, 2024 en 2025 verzekerd is van het WorldSBK evenement dat in 2023 van 21 tot en met 23 april verreden zal worden. Het is dan de 31ste keer dat de WorldSBK “The Cathedral of Speed” aandoet.

Aanmelden voor dit evenement

AANMELDEN VOOR DIT EVENEMENT IS NOG NIET MOGELIJK!

Let op! Lees voor aanmelding eerst zorgvuldig onze voorwaarden om teleurstelling te voorkomen.

• Wanneer u, uw gezin opgeeft, dan weet u ook zeker dat u op die datum(s) vrij bent om naar het event te komen en niet op het laatst afzegt dat u bijvoorbeeld nog een verjaardag heeft staan, moest werken of dat één van uw gezinsleden nog moet voetballen etc. Vergeet niet dat wij héél véél moeite doen om u en uw gezin een leuke dag te bezorgen!

De evenementen op het TT Circuit vinden plaats in de Happy Smile VIP-box. Naast de races, die zijn te volgen vanaf het VIP balkon, vindt er veelal een paddock tour en een ‘meet and greet’ plaats met een bekende coureur(s).

Gegevens evenement locatie

Het TT Circuit is ook bekend onder de naam Circuit van Drenthe. De baan is gelegen in Assen en wordt gebruikt voor onder anderen de WK Superbike, Dutch TT, Jack’s Racing Day en IDM Superbike.  Tussen 1925 en 1954 werden de wedstrijden op een stratencircuit verreden. Sinds 1955 is het TT Circuit een permanent circuit. De letters TT staan voor Tourist Trophy en zijn ontleend aan de befaamde TT Races op het Isle of Man TT.

TT Circuit,
De Haar 9,
9405 TE Assen.

Wetenswaardigheden evenement

Bent u nieuwsgierig naar wetenswaardigheden over het WK Superbike in Assen? Hieronder vindt u opmerkelijke en interessante achtergrondinformatie.

• Het TT Circuit heeft een lengte van 4,542 km.
  • De WK Superbike voor de 31ste keer op het TT Circuit wordt verreden.
  • In 2022 kwamen 32.000 bezoekers naar de WK Superbike weekend in Assen.
  • Jonathan Rea de 1e Superbike race won in 2022 en Alvaro Bautista de 2e race
  • Het motormerk Ducati de meeste overwinningen ooit heeft behaald.

Aanmelden

Alléén gezinnen met een ernstig ziek kind of een kind met een ernstige beperking komen in aanmerking voor één van onze evenementen. Als gezin bent u altijd welkom op de Happy Smile Familiedag die jaarlijks in september georganiseerd wordt. Aan een opgave kunnen geen rechten worden ontleent.

Te gast als VIP

De diverse VIP-dagen worden georganiseerd door Stichting Happy Smile tijdens evenementen op het TT Circuit te Assen, maar ook op andere evenementen in Nederland, België en Duitsland. De evenementen op het TT Circuit vinden plaats in de Happy Smile VIP-box. De gezinnen zitten altijd op de eerste rang tijdens bijvoorbeeld de WK Superbike, Dutch TT, Jack’s Racing Day, IDM Superbike en andere afwisselende evenementen. Naast de races, die te volgen zijn vanaf ons VIP-balkon, vindt er veelal een zogeheten paddock-tour en een ‘Meet and Greet’ plaats met één of meerdere coureurs.

Ben jij onze VIP-gast op een circuit in Nederland, België of Duitsland?