Run

Kalkar on Wheels (DE)

Wunderland Kalkar on Wheels is een liefdadigheidsevenement dat jaarlijks wordt georganiseerd door Wunderland Kalkar ten behoeve van de Kinderkrebsklinik in Düsseldorf alsmede Stichting Happy Smile in Nederland. Zo’n honderd kinderen met een levensbedreigende ziekte of met een beperking worden iedere editie uitgenodigd om een route door Duitsland en Nederland mee te rijden met vrijwillige truckers. Daarnaast wordt er op het terrein van Wunderland Kalkar een Truckersfestival georganiseerd en mogen de gezinnen de overige tijd van de dag geheel gratis gebruik maken van alle faciliteiten en de ruim 40 attracties van Wunderland Kalkar inclusief onbeperkt frietjes, ijsjes en frisdrank.

In 2022 zal het truckerskonvooi op zaterdag 28 mei om 10:00 uur weer een prachtige ronde maken door Duitsland, maar ook een groot deel door Nederland. Het evenement draait om de truckrun. De meereizende kinderen vinden het  fantastisch als er langs de route veel mensen enthousiast naar ze zwaaien.

Aanmelden voor dit evenement

AANMELDEN VOOR DIT EVENEMENT IS NIET MEER MOGELIJK !

Let op! Lees voor aanmelding eerst zorgvuldig onze voorwaarden om teleurstelling te voorkomen.

Het evenement vind plaats op het terrein van Wunderland Kalkar dat op 30 minuutjes rijden vanaf Arnhem ligt. Het adres is Wunderland Kalkar, Griether Straße 110-120, D-47546 Kalkar (Duitsland).

Gegevens evenement locatie

Wunderland Kalkar is ontstaan uit de voormalige kerncentrale “Schneller Brüter”. Deze ‘centrale’ is echter nooit in gebruik genomen. In 1995 heeft de Nederlander Hennie van der Most het complex gekocht en omgebouwd tot een hotel-, vergader- en vrijetijdscentrum. Net over de grens bij Arnhem en Nijmegen, temidden van mooi aangelegde tuinen en vijverpartijen vindt u Wunderland Kalkar.

Kernwasser Wunderland Freizeitpark GmbH
Griether Str. 110-120
D-47546 Kalkar (Duitsland)

Wetenswaardigheden evenement

Bent u nieuwsgierig naar wetenswaardigheden over het Wunderland Kalkar en Kalkar on Wheels? Hieronder vindt u opmerkelijke en interessante achtergrondinformatie.

• Rondom de eventhal van Wunderland Kalkar een Truckersfestival plaatsvindt.
  • Meer dan 100 truckers meerijden in deze internationale truckerrun.
  • Wunderland Kalkar slechts op 30 minuten rijden ligt van Nijmegen of Arnhem.
  • Breng tijdens deze dag ook een bezoek aan het circus.
  • Hoog in de lucht, uitzicht over het hele park en de prachtige omgeving: stap in het Reuzenrad.

Aanmelden

Alléén gezinnen met een ernstig ziek kind of een kind met een ernstige beperking komen in aanmerking voor één van onze evenementen. Als gezin bent u altijd welkom op de Happy Smile Familiedag die jaarlijks in september georganiseerd wordt. Aan een opgave kunnen geen rechten worden ontleent.

Te gast als VIP

De diverse VIP-dagen worden georganiseerd door Stichting Happy Smile tijdens evenementen op het TT Circuit te Assen, maar ook op andere evenementen in Nederland, België en Duitsland. De evenementen op het TT Circuit vinden plaats in de Happy Smile VIP-box. De gezinnen zitten altijd op de eerste rang tijdens bijvoorbeeld de WK Superbike, Dutch TT, Jack’s Racing Day, IDM Superbike en andere afwisselende evenementen. Naast de races, die te volgen zijn vanaf ons VIP-balkon, vindt er veelal een zogeheten paddock-tour en een ‘Meet and Greet’ plaats met één of meerdere coureurs.

Ben jij onze VIP-gast op een circuit in Nederland, België of Duitsland?