• Organisator: WSBK
  • UW GEZIN AANMELDEN
WK Superbike TT Circuit Assen

WK Superbike

WK Superbike, dat is samen met tienduizenden racefans de beste Superbike coureurs ter wereld zien finishen.  Op het puntje van je stoel beleef je de verbeten strijd tussen de rijders op het heilige asfalt van Assen. Je ervaart het, je voelt het. Hier worden records gereden. Van volledige circuit rondes tot de Superpole-race. Een onmisbaar evenement op onze agenda.

Het wereldkampioenschap Superbike als wegraceklasse is in 1988 ingesteld door de FIM. Per seizoen wordt een serie wedstrijden verreden op circuits over de gehele wereld. Tot 2015 werden er op zondag twee races verreden, sinds 2016 wordt er één race gehouden op zaterdag en één op zondag. Beide WK Superbike races tellen ieder afzonderlijk mee voor het wereldkampioenschap. De WK Superbike in Assen is uitgegroeid tot één van de top evenementen van het jaar. Meer dan 54.000 toeschouwers omringen de “Cathedral of Speed” in Assen tijdens het WSBK weekend.

Voor de échte race fan die ook een blik achter de schermen wil, stel vragen tijdens een interview, scoor handtekeningen, op de foto met een beroemd coureur, mee met de paddocktour en heel veel meer! Dat is de WK Superbike inside! Beleef het als VIP samen met de crew van Stichting Happy Smile.

Alle evenementen