Speedweek IDM Superbike Familieweekend Oschersleben

De dagen van 8 juni tot en met 10 juni stonden afgelopen week in het teken van de German Speedweek 2018. Deze dagen op het Duitse Motorsport Arena Oschersleben waren het Mekka voor de WK Endurance en IDM Superbike fans, maar ook een weekend vol vertier voor VIP gasten van Stichting Happy Smile.

Vrijdag in de namiddag druppelden de genodigden binnen in het hotel te Halberstadt. Hier konden de vijf gezinnen bijkomen van de verre reis naar ‘der ost’. Dit deden ze onder het genot van een heerlijke maaltijd en uiteraard een koel drankje.

Zaterdag werden de gezinnen bij het hotel afgehaald om vervolgens koers te zetten naar het dertig kilometer verderop gelegen circuit van Oschersleben. Deze racebaan is naast de Hockenheimring, Lausitzring, Sachsenring en Nürburgring het vijfde permanente test- en racecircuit in Duitsland.

Aangekomen op het circuit, waar de temperaturen het gehele weekend ruim de 28 graden aantikten en zelfs even over de 30 graden ging, stond de ‘Happy Smile Crew’ klaar om de VIP gasten te ontvangen. Wat volgde zijn twee fantastisch mooie dagen op het circuit in Oschersleben. De gezinnen hebben genoten van het geïmproviseerde zwembad, de rijlessen op de golfkarren, toertochtjes, kijk achter de schermen bij het Alpha Racing-Van Zon-BMW Team, grid bezoek bij de Nederlandse IDM Superbike coureurs Pepijn Bijsterbosch en Bobby Bos en uiteraard het rijden met de Scania Longliner van Stichting Happy Smile waarmee we de kinderen hebben weggebracht naar het hotel en de volgende dag weer hebben verrast met nog een rit naar het circuit.

Het waren onvergetelijke dagen met subtropische temperaturen!