Stichting Happy Smile terug op de paddock

ASSEN – Tijdens het WK Superbike weekend op het TT Circuit van Assen was de hospitality van Stichting Happy Smile, sinds het voorjaar van 2019, even terug op de paddock van de “Cathedral of Speed”. De KNMV had namelijk besloten om de ‘wildcard’ aanvragen van Sven Doornenbal en Thom Molenaar  te honoreren en aan te dragen bij de FIM voor de Nederlandse ronde van het WSBK.

Het Molenaar Racing Team draagt uit ‘goodwill’ reeds jaren het logo van Stichting Happy Smile en om het team een riant onderkomen te geven tijdens deze 29ste editie van de WK Superbike werd de hospitality-trailer woensdag voor het raceweekend opgebouwd op het thuiscircuit.

Zowel Sven Doornenbal als Thom Molenaar rijden voor het Molenaar Racing Team in de IDM Supersport 300. De Nederlanders hebben daar goede progressie laten zien. Dat was dan ook één van de voornaamste redenen dat de KNMV besloot de twee KTM RC390R rijders te voorzien van een wildcard.

Sven en Thom kwam afgelopen weekend beiden uit in het WK Supersport 300 en reden op zaterdag en zondag een race. Wedstrijden met ruim 40 coureurs aan de start. Op zaterdag noteerden de heren een top 20 klassering voor het Molenaar Racing Team. Sven reed als 18e over de finishlijn. Thom liep in de zogeheten ‘Superpole’ een pijnlijke blessure op toen coureurs voor hem in een grote groep ineens van het gas gingen. Met een pijnlijke voet kon hij in de race niet alles geven, maar wist toch een prima 20e plaats te behalen!

Op zondag stond race twee op het programma. Na een goede warm-up, waarin Sven een fraaie 25ste  tijd noteerde in een veld van 42 deelnemers, reed hij naar een prima 28ste plaats. Voor Thom was het nog even spannend of hij voor de tweede race medisch fit zou worden verklaard. Met gescheurde enkelbanden mocht hij toch van start en bewees hij de blessure de baas te zijn door rondetijden onder de 1:51 te noteren en de race af te sluiten met een verdienstelijke 29ste plaats.

Ook in de VIP-box van Stichting Happy Smile was activiteit. Hier was een ingetogen groepje genodigden van het Molenaar Racing Team en een selectief aantal gasten van Stichting Happy Smile. Jimmy, Jurgen en Jayden, die vaker bij ons te gast zijn geweest, beleefden op zondag een geweldige dag met veel onverwachte verrassingen. Zo kregen Jimmy en Jurgen gesigneerde Kneesliders (knieprotectors die coureurs dragen op hun pak) van WK Superbike rijder Chaz Davies, maar ook kregen ze ieder gesigneerde racelaarzen voorzien van een handtekening van Davies. Thom Molenaar kwam de heren ook nog opzoeken in de box en nam voor de twee ‘die hard’ racefans ook twee gesigneerde racelaarzen mee!

Voor Jayden kwam onverwacht een grote verrassing. Hij maakte kennis met Superbike coureur Scott Redding. Na een onderonsje kreeg Jayden de podiumpet van de Brit en voorzag deze van een handtekening. Uiteraard moest er nog even geposeerd worden voor de twee afscheid namen van elkaar. Wel beloofde Redding volgend jaar, indien mogelijk, weer in de VIP box van Happy Smile te komen om met alle aanwezige kinderen op de foto te gaan. Een mooie afsluiter van een mooie raceweekend.

Door ons te volgen op Facebook blijft u op de hoogte van alle laatste nieuwtjes. Sinds seizoen 2017 plaatsen we alle foto’s die gemaakt worden tijdens een evenement met gezinnen op Facebook in fotoalbums geplaatst worden. U kunt hier de foto’s, die u graag zelf in bezit wilt hebben, vrij van rechten vandaan halen.

Populair nieuws

Volgend event

DTM Assen

Het TT Circuit Assen maakt ook in 2021 weer deel uit van de DTM-kalender. De Deutsche Tourenwagen-Masters slaat dit jaar een nieuwe weg in met nieuw GT-reglement.