Truckers en Transportdag Coevorden

Zaterdag 3 september 2016 werd voor de dertiende keer in successie door Stichting De Kasteeltruckers de Truckers en Transportdag georganiseerd op industrieterrein Europark te Coevorden. Een tweejaarlijkse evenement dat dit jaar haar zilveren jubileum vierde.

Stichting Happy Smile was evenals in 2014 aanwezig tijdens dit gezellige evenement. Dit jaar stond tevens de hospitalitytent van Happy Smile prominent op het terrein in de nabijheid van de ‘Nieuwe Haven’ op het Europark. Hierdoor was het mogelijk om gezinnen te ontvangen en deze een onvergetelijke dag aan te bieden met tal van activiteiten tijdens deze dertiende Truckers- Transportdag.

De zeven aanwezige gezinnen genoten naast demonstraties op transportgebied ook van het honderden vrachtauto’s die op het terrein stonden opgesteld, glimmende showtrucks, een speciale kinderplein, schatgraven, met een gondel die door kraan ruim 30 meter de lucht in werd getakeld,  spelletjes en heel veel spektakel op het zogeheten hulpverleningsplein. Op laatst genoemde gaf de aanwezige brandweer, uit onder anderen Emmen en Coevorden, een demo met een in scene gezet ongeval waarbij brandende auto’s een hoofdrol speelde. Het aanwezige publiek en de gezinnen die te gast waren bij Stichting Happy Smile vergaapte zich aan de levensechte demonstraties. Ook konden de kinderen plaats nemen in de unieke Seagrave Tiller. Een heuse Amerikaanse brandweerwagen met een meesturende achteras welke door een extra chauffeur bedient wordt. De totale lengte van deze brandweerwagen bedraagt 17 meter en is voorzien van een 450 PK sterke V8 Detroit tweetakt diesel motor. De auto is voorzien van een ladder van 30 meter en heeft dienst gedaan bij de Aetna Hose Hook & ladder Co. in Newark in de staat Delaware tot april 2011.

Voor Stichting Happy Smile lag na de heerlijke lunch in de middag een riante sloep van Havenvereniging Coevorden klaar voor een rondvaart naar de Oude Binnenhaven, ook wel Stadshaven genoemd, in het hart van Coevorden. Met aangename weer en een regelmatig zonnetje een heerlijk ontspannend uitje na de vele activiteiten die de gezinnen daarvoor hadden ondernomen.

Zoals gebruikelijk bij de ‘Kasteeltruckers’ is aan de Truckers- Transportdag een goed doel verbonden. Door het organiseren van een verloting, inzamelen van geld bij de chauffeurs, een ton bij de uitgaan voor een vrije gift en het laten betalen voor een prachtig uitzicht vanuit een gondel werd in 2014 maar liefst 1425 euro verzameld. De cheque werd destijds door Jelle Brands en Olf Nevels namens de organisatie aan Stichting Happy Smile overhandigd. Dit jaar heeft Stichting De Kasteeltruckers wederom Stichting Happy Smile gekozen als ‘Goed Doel’. Wat e opbrengst is zal binnenkort bekend worden gemaakt.

Stichting Happy Smile is de organisatie zeer erkentelijk voor de prachtig dag waarbij de aanwezige gezinnen optimaal hebben genoten en voor de keuze om dit jaar het ingezamelde geld wederom te doneren aan Happy Smile.