Zeer geslaagd IDM Superbike weekend Assen

Stichting Happy Smile had zondag 14 augustus 2016 vijf gezinnen te gast op het TT Circuit van Assen alwaar het zesde raceweekend plaatsvond van het Internationaal Duits Kampioenschap, kortom het IDM Superbike.

Nadat alle gezinnen waren gearriveerd op het TT Circuit en in de VIP box van Stichting Happy Smile een warm welkom hadden ontvangen, vertrok het gezelschap door naar de zogeheten ‘pitwalk’. Veel coureurs zaten klaar, in de pitstraat van het circuit, voor een persoonlijke ontmoeting, foto en/of handtekening. Gretig vonden de posters en kaarten met handtekening aftrek en menigeen liet zich samen met een coureur of op een motor vereeuwigen op de gevoelig plaat.

Een wandeling maakt dorstig dus namen alle gasten zelf even een ‘pitstop’ in de hospitality van Stichting Happy Smile op het paddock van het TT Circuit. Aangekomen bij de hospitality bekeken de kinderen met hun ouders de Scania V8 Longline van Stichting Happy Smile. Verheugd werd gereageerd toen alle kinderen ook plaats mochten nemen in een heuse Ferrari 612 Scaglietti die achter de hospitality geparkeerd stond. Na een verfrissend drankje vertrok het gezelschap naar de startgrid van het circuit om op de foto te gaan met Pepijn Bijsterbosch en de hectiek te ervaren vlak voor een wedstrijd.

De VIP box werd aangedaan en daar konden de aanwezige gezinnen genieten van de gecombineerde race van de Superbike – Superstock 1000. De Nederlandse motorcoureur Pepijn Bijsterbosch verschijnt in deze klasse aan de start voor het Van Zon Remeha BMW Team dat door Stichting Happy Smile wordt gefaciliteerd. Aangemoedigd door alle kinderen en hun ouders eindigde Pepijn uiteindelijk op de tweede plaats. Voor Pepijn zijn beste resultaat tot nu toe in het Superbike IDM. Een resultaat waar teammanager Werner Deamen zeer tevreden over was.

Na de uitgebreide middagmaaltijd brachten de vijf gezinnen een bezoek aan de ‘pitbox’ van het Van Zon Remeha BMW Team. Werner gaf de nodige tekst en uitleg om een dergelijk topteam in het Superbike IDM te laten rijden en kinderen konden evenals hun ouders plaats nemen op één van de racemotors van het team.

Pepijn, die tussen twee races door een bezoek bracht aan de VIP box van Stichting Happy Smile, werd door alle aanwezigen enthousiast onthaald. De kinderen stelden kritische vragen over het coureur zijn en met name over de snelheid van de BMW S1000 RR. Ook werd hem gevraagd naar zijn kansen in de tweede race die middag. Pepijn hoopte op nog een podium plaats en deze werd tot grote vreugde van alle genodigden later die middag ook gerealiseerd. Wederom een tweede plaats voor Pepijn, die gaande weg de dag voor veel kinderen een ware held was geworden en met veel gezwaai en gejuich werd binnen gehaald na de tweede race.

Een verrassingsbezoek werd gebracht door ‘handpop’ Joep. Hij bezocht de VIP box om kennis te maken met alle kinderen die te gast waren. Dit deed ook zijspan bakkenist Arjen Portijk die helaas geblesseerd was geraakt tijdens de kwalificatie. Ondanks dat alles deelde hij kaarten uit voorzien van een handtekening en konden ze met hem op de foto.

Op het gips dat om het linker onderbeen van Arjen is aangebracht werd een heuse Happy Smile handtekening geplaats in het bijzijn van de zevenjarige Dean die lijdt aan een gemuteerde vorm van spierkanker. Dean is de enige in de wereld die deze vorm van kanker heeft. Ondanks dat is het mannetje zelf fanatiek in de motorsport en heeft hij een eigen minibike. Als het ook maar mogelijk is trekt hij er met z’n zus en ouders op uit om rondjes te rijden.

Langzamerhand liep de klok richting de vroege avond. Met een Happy Smile rugtas vol kaarten, posters met handtekeningen, vlaggetje, petje en herinneringen als bagage namen de gezinnen afscheid van alle vrijwilligers van Stichting Happy Smile om tevreden huiswaarts te keren.