Zesde Happy Smile Familiedag

EMMEN – Afgelopen zaterdag is voor de zesde keer in successie de Happy Smile Run verreden. Een toertocht van ruim vijf-en-twintig kilometer met een groot scala aan bijzondere voertuigen dat door een groot deel van Zuid-Oost Drenthe voerde.

Een bonte stoet van honderd vrachtwagens, speciale auto’s, trikes, zijspannen en motoren stond zaterdag klaar aan de Philleas Foggstraat in Emmen om in twee etappes gezinnen met een ziek kind of een kind met een beperking een onbezorgde dag te laten beleven.

Zaterdagmorgen werden de 56 gezinnen en overige genodigden ontvangen op het bedrijfsterrein van Well Services Group in Emmen. Geert Prins van Stichting Happy Smile heette rond 12.15 uur iedereen welkom waarna de aanwezigen verzocht werden om plaats te nemen in één van de voertuigen om mee te rijden met de eerste “Happy Smile Run”.

Rond 15.00 uur was het de beurt aan de tweede groep genodigden dat plaats kon nemen in de voertuigen om de ‘Run’ te beleven. Voor de ‘achterblijvers’ was er veel vermaak zoals springkussens, segways, golfkarren, quad parcours, spuitspel van de brandweer Emmen, wielwissel van het DC Assen, 4×4 terreinwagens en een heuse gondelbak dat op grote hoogte een pracht uitzicht bood. Kinderen werden geschminkt, moeders de nagels gelakt, er werd geknutseld en clown Marco was aanwezig met Minnie Mouse. Ook aan de inwendige mens was gedacht, want alle gezinnen konden de gehele dag gratis gebruik maken van koffie, thee, fris, popcorn, snacks, friet, ijsjes ect, etcetera.

Aafje Prins van Stichting Happy Smile: “Zes jaar geleden hebben we voor het eerst de Happy Smile Run georganiseerd. Dit als seizoen afsluiter van alle activiteiten die we dat jaar hadden georganiseerd. Dit was zo’n succes dat we het daaropvolgend jaar weer op de kalender hadden gezet. Na al die jaren is het uitgegroeid tot een groot evenement op onze activiteiten kalender.  Ik ben dankbaar dat we dit kunnen en mogen doen met hulp van zoveel vrijwilligers en sponsoren die deze dag mogelijk hebben gemaakt”.