Featured Image

De ultieme F1 race ervaring voor Jimmy

ASSEN – Al heel wat jaren is Jimmy met zijn ouders, graag geziene gasten, bij Stichting Happy Smile op het TT Circuit Assen. Met Jimmy heeft de hele crew een speciale band, steevast trakteert hij ons voor zijn vakantie altijd op een surprise en deze keer was hij tijdens de Jack’s Racing Day zelf aan de beurt om een top cadeau te verzilveren! Jimmy kreeg namelijk de ervaring van z’n leven!

Jimmy werd door Geert en Aafje Prins van Stichting Happy Smile verrast met een rit in de F1 two-seater. Een door MP Motorsport geprepareerde auto die een pk-gewichtsverhouding van bijna 1 op 1 heeft. Met de krijsende Zytek V8-motor haalt de auto met gemak een topsnelheid van meer dan 300 kilometer per uur.

Rond 18.00 uur werd Jimmy klaar gestoomd voor de ultieme rit in de F1 two-seater. Hij mocht plaats nemen achter Tom Coronel die de bolide ging rijden. Zichtbaar zenuwachtig zat hij achterin. De Zytek motor werd gestart en met een oorverdovend lawaai verliet de F1 wagen de pitstraat voor twee supersnelle rondes over het heilige asfalt van het TT Circuit.

Terug bij de pitbox hoorde je Jimmy al roepen ‘Cool…..vet cool” en onder luid applaus van alle aanwezigen en zelfs van het publiek op de tribune werd Jimmy uit de bolide getilt, Jimmy, die ook visuele beperkt is, genoot met volle teugen. Nadat ook Tom Coronel was uitgestapt, ontving Jimmy van hem een officieel F1 certificaat dat hij deze rit kon afstrepen van z’n ‘bucketlist’. Nog lang is zondag gepraat over deze bijzondere taxirit, voor een bijzondere jongeman! Jimmy genoot en dat deed bij menigeen een traan over de wang rollen.