Featured Image

Gebben Motoren doneert opbrengst VIP Tour

ASSEN – Op 12 mei jongstleden werd in het Drentse Rogat een heuse VIP Tour gehouden bij Gebben Motoren aan de Industrieweg 25. Belangstellenden voor de VIP Tour konden tegen betaling van € 25,- een unieke avond beleven.

André Gebben gaf een gedetailleerde lezing over het ontstaan van het familiebedrijf en zijn jaren als motorcoureur. Uiteraard ontbrak het ontstaan van de Gebben Kreidler niet in zijn verhaal. Het is een periode geweest die de inmiddels 75-jarige Gebben vandaag de dag nog steeds herbeleeft en duidelijk iets heeft toegevoegd aan de historie in de motorwereld.

Zeker in de motorcrosswereld is de naam ‘André Gebben’ een begrip. André werd maar liefst 19 keer Nederlands kampioen en nam deel aan vele races in Engeland en Amerika. Hoogtepunt in zijn carrière is dat hij het wereldrecord sprint op zijn naam heeft staan. Nooit tevreden met het materiaal, verdiepte André zich in de techniek van de motor. Dit resulteerde in de ontwikkeling van zijn eigen crossmotor : De ‘Gebben-Kreidler’. Een 50cc crossmotor welke zelfs in de 100cc klasse mee kon komen en daardoor grote bekendheid verwierf op de Nederlands circuits.

De entree voor deze unieke avond was € 25,- en aangezien Gebben Motoren Stichting Happy Smile een warm hart toedraagt is besloten dat de gehele opbrengst van deze avond geheel ten goede is gekomen aan Stichting Happy Smile.

Tijdens de 92ste Dutch TT op het TT Circuit Assen werd in de VIP box van Happy Smile door René Kuik en Kaylee Broere van Gebben Motoren de cheque uitgereikt aan Aafje Prins van Stichting Happy Smile. Hierop stond het bedrag dat Gebben Motoren doneert te weten € 1250,- Een geweldig mooi bedrag!

Namens de gehele crew van Stichting Happy Smile, grote dank aan Gebben Motoren uit Rogat voor deze gulle donatie!