Happy Smile siert kuip van Kampioenen

ASSEN – Sinds jaar en dag is het Talens Sidecar Racing Team een goede bekende van Stichting Happy Smile. Geheel belangeloos siert ons logo op de kuip van het imposante 1000cc LCR (F1) Yamaha span van Hilbert Talens en zijn bakkenist Frank ‘Knarf’ Claeys.

Het sidecar team is in de ‘zijspanwereld’ een vast gegeven. Decennia lang rijdt driver Hilbert Talens al mee in diverse formats van de sidecars. Echter de laatste jaren draait het duo mee aan de top. Zo werden zij in 2022 in alle kampioenschappen waarin ze meereden de absolute nummer één en kroonden ze zich Nederlands Kampioen Zijspan, Belgisch Kampioen Zijspan, Northern Sidecar Cup (NSC) Kampioen en Kampioen in de Internationale Sidecar Trophy (ISCT). Een behoorlijke palmares voor het span dat als thuisbasis Assen heeft.

We troffen het team aan tijdens de Ducati Club Races op het TT Circuit Assen. Aldaar reden de heren twee races in de Northern Sidecar Cup. “We rijden hier toch met een handicap, want ons snelste motorblok heeft het helaas een tijdje terug begeven. Het blok is iets minder, maar de wil om vooraan mee te rijden is er niet minder om” zo laat Hilbert weten.

Het resultaat van deze derde ronde in het kampioenschap was een eerste plek op zaterdag en een eerste plek op zondag. “We hebben nog veel werk te verzetten, maar door steeds de juiste keuzes te maken hopen we met dit langzamere blok ook vooraan mee te kunnen rijden, alles moet op de juiste plaats vallen”, en de juiste kant viel het op! Voorlopig staat de Assenaar en zijn Belgisch bakkenist op plaats één in het klassement van seizoen 2023.

Uiteraard werd door het team gevraagd of ze tijdens één van onze events nog wat konden betekenen voor Stichting Happy Smile. Regelmatig is het sidecar team ons namelijk behulpzaam door kinderen die te gast waren bij ons op de paddock een taxirit aan te bieden, maar ook te voorzien van de nodige uitleg over het span. Daarnaast is het team, samen met collega teams, een graag gezien gast tijdens de Happy Smile Familiedag. Ook hier bieden ze kinderen met een ernstige ziekte of ernstige beperking aan om een kort ritje mee te maken op één van de zijspannen.